روایت: سینما گلشن یزد
نویسنده
چکیده مقاله:
این مقاله چکیده ندارد
منابع مشابه
رویکرد شناختی به روایت اعتمادناپذیر در سینما
این مقاله بر آن است تا مفهوم روایت اعتمادناپذیر را که بیشتر در حوزة ادبیات مورد مطالعه بوده است، در سینما بررسی نماید و چگونگی کارکرد راوی اعتمادناپذیر را از منظر نظریة شناخت در سینما طرح کند. بدین منظور، تلاش شده است بررسی شود چگونه خالق روایت سینمایی، در قالب کنشها، گفتارها، نمودهای بیرونی و رفتاری، نشانههای محیطی و تصویری-صوتی، حس و حال فضا و شخصیت پردازی، روایت (راوی) سینمایی اعتمادناپذیر...
متن کاملمطالعه روش تحلیل ساختاری روایت در سینما
با کنکاش در سینما میتوان مولفههای تأثیرگذار در شکل و ساختار جامعه را که در موقعیتهای زمانی و مکانی متفاوت تبدیل به «عنصر مسلط» آن جامعه شدهاند، فهم کرد. «تحلیل ساختاری روایت» بازنمایی «عناصر مسلط» را در «روایت»هایی جستجو میکند که از سطح فرد فراتر میرود؛ این روش به صنایع و شگردهایی که یک متن در نسبت با آنها تولید میشود میپردازد. برای کاربست روش «تحلیل ساختاری روایت» میتوان از نظریه «ف...
متن کاملتعارضات هنجاری منجر به ریاکاری به روایت سینما
وجود ریاکاری به عنوان پدیدهای بین فردی و اجتماعی و استمرار آن در فرایند تجربیات جامعهپذیری نظر ما را به مسألهای مهم در جامعه جلب مینماید. تفاوت یا تضاد هسته اصلی مفهوم ریاکاری است و عبارت از: گفتار در مقابل کردار، اعتقادات متظاهرانه در مقابل اعتقادات واقعی و صادقانه و اعتقادات در مقابل امیال است. ریاکاری اگرچه پدیدهای بین فردی است اما به سطح گروهها، نهادها و سازمانهای اجتماعی نیز گسترش م...
متن کاملرویکرد شناختی به روایت اعتمادناپذیر در سینما
این مقاله بر آن است تا مفهوم روایت اعتمادناپذیر را که بیشتر در حوزة ادبیات مورد مطالعه بوده است، در سینما بررسی نماید و چگونگی کارکرد راوی اعتمادناپذیر را از منظر نظریة شناخت در سینما طرح کند. بدین منظور، تلاش شده است بررسی شود چگونه خالق روایت سینمایی، در قالب کنشها، گفتارها، نمودهای بیرونی و رفتاری، نشانههای محیطی و تصویری-صوتی، حس و حال فضا و شخصیت پردازی، روایت (راوی) سینمایی اعتمادناپذیر...
متن کاملساختارهای زمانی نو در سینما، با رو یکرد به روایت شبکه ای فیلم
چکیده ساختار زمانی نو و به ویژه روایت شبک های فیلم در سینما، شیوه ای برای بیان روایت داستان فیلم است که با دستکاری در ساختار زمانی خطی روایت فیلم، تماشاگران را با ساختن دوبارة فیلم در ذه نشان به تعامل با آن وامی دارد. کارگردان این دسته از فیلم ها، با ارائه داستان های پیچیده یا ایجاد پیچیدگی در زمان روایت، نوعی از سینمای اندیشمندانه و تفکر برانگیز را خلق میکند. رویکرد نظری این تحقیق بر پا...
متن کاملبررسی تطبیقی ازهار گلشن با گلشن راز شیخ محمود شبستری
شیخ محمود شبستری – شاعر ، قرن 7و8 ﻫ.ﻘ – در مثنوی گلشن راز و شیخ شهاب الدین ابراهیم گلشنی – شاعراستانبولی قرن 9و10 ﻫ.ﻘ – در مثنوی ازهار گلشن به نظام عرفانی «وحدت وجود» تاکید داشته اند . درحقیقت این دو شاعر مثنوی خویش را بر پایه مباحث حکیمانه فلسفی استوار گردانیده و آن را با مراحل سیر و سلوک قلبی عرفا مطابقت داده و به آن آهنگی یگانه بخشیده اند ،آنان برهان و عرفان را در پرتو معارف قرآنی در یک هیأت...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 4 شماره شماره 53 و 54
صفحات 286- 289
تاریخ انتشار 2016-08-22
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023